Przejdź do nagłówka Przejdź do zawartości Przejdź do stopki

Karta informacyjna

Nazwa usługi: Złożenie wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Dydni
Dydnia 224
36-204 Dydnia

Kogo dotyczy: Każdego, kto ubiega się o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.

Etapy realizacji:

  1. Złożenie wniosku przez wnioskodawcę.
  2. Ustalanie stron postępowania administracyjnego przez organ administracji publicznej.
  3. Merytoryczna ocena wniosku przez organ administracji publicznej.
  4. Wyznaczenie obszaru analizy przez organ administracji publicznej.
  5. Uzgodnienie projektu decyzji o warunkach zabudowy z innymi organami administracji publicznej.
  6. Zawiadomienie stron o zebraniu materiałów w sprawie przez organ administracji publicznej.
  7. Wydanie i odbiór decyzji o warunkach zabudowy.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji WZ.
  2. Zapewnienie dostaw energii elektrycznej od dostawcy energii na zapotrzebowanie energii określonej we wniosku.
  3. W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną - aktualny odpis/odwzorowanie cyfrowe Krajowego Rejestru Sądowego.
  4. Wyrys z mapy ewidencji gruntów obrazujący położenie działek objętych zamierzeniem inwestycyjnym oraz działek sąsiadujących i wyrys z mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszaru jak wyżej.
  5. Pełnomocnictwo udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy.
  6. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych: przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
  7. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub - w przypadku jej braku - kopii mapy katastralnej, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000.

Sposób załatwienia sprawy: Ustalenie warunków zabudowy.

Czas załatwienia sprawy:

        21 dni – jeśli dotyczy wolno stojącego, maksymalnie dwukondygnacyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy do 70 m2, którego obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których został zaprojektowany, a budowa jest prowadzona, aby zaspokoić potrzeby mieszkaniowe inwestora;

        65 dni – jeśli dotyczy biogazowni rolniczej spełniającej określone warunki;

        90 dni – w pozostałych przypadkach.

Opłaty:

Opłacie skarbowej podlega dokonanie czynności urzędowej na wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i wynosi 598 zł, z wyłączeniem wniosków składanych przez właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości.

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne) – 17 zł

Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji warunkach zabudowy (Dz. U.2003 Nr 164 poz. 1589)
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. 2021 poz. 2399)
  3. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2024 poz. 1130)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023 poz. 2111)
  5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. 2024 poz. 572)
  6. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2024 poz. 1112)